شهید محمـدمهـدی ولــی نــژاد لالیمی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدمهـدی ولــی نــژاد لالیمی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدمهـدی ولــی نــژاد لالیمی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمدمهدی ولی نژاد لالیمی از شهدای روحانی نوجوان شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : عباس علی
تاریخ تولد : 1351/02/05
تاریخ شهادت : 1366/12/27
محل تولد : میاندورود
گلزار روستای لالیم میاندرود
نحوه شهادت : اصابت ترکش
محل شهادت : خرمال - عملیات والفجر 10
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

آخرين مطالب

زندگی نامه شهید محمدمهدی ولی نژاد

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۴۵ ب.ظ

تولد [سن هنگام شهادت 15 سال و 10 ماه]


شهید محمد مهدی ولی نژاد (1351_1366) متولد روستای زیبای لالیم شهرستان شهید پرور میاندرودِ استان مازندراناست. محمد مهدی ولی نژاد در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش بانو اسماعیلی و پدرش عباسعلی نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [دوم راهنمایی_حوزه علمیه][مجرد]


محمد مهدی ولی نژاد در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع دوم راهنمایی با موفقیت پایان رسانید و همچنین شهید طلبه بود و در حوزه علمیه کوتنای قائمشهر درس دین خوانده بودند.شهید بزرگوار مجرد و فرزند سوم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر 25 کربلا _ خرمال عراق][عملیات والفجر 10][شهید سال هشتم جنگ تحمیلی]


محمد مهدی ولی نژاد در عضویت بسیج و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1366/12/17 هجری شمسی در خرمال عراق در عملیات والفجر ده شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . شهید ولی نژاد در مورخه 1367/01/14 تشییع و در زادگاهش (لالیم) دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

 

فرازهایی از وصیتنامه شهید محمد مهدی ولی نژاد


شکر خدای را که توفیق یافتم در راه مبارزه حق علیه باطل شرکت کنم و جانم را در طبق اخلاص نهاده تقدیم ایزد منان نمایم و راهی را که حسین ع و سلاله پاکش رفته اند و رزمندگان هم این صراط حقیقت یعنی شهادت را طی کرده اند و پروانه وار دورش می گشتند آنرا بیابم. باید از رهبرم امام خمینی قدردانی نمایم که مرا از سیاه چالهای روزگار که بسوی پرتگاه های غفلت رانده بود نجاتم داد و هادی و راهنمایم شد ... پدر جان افتخار می کنم که فرزند یک روحانی تمام معنا بوده ام ؛ پدرم دیگر در پیش آقا حجت ابن الحسن العسکری و امام جعفر صادق ع سرشکسته نیستی چون پسرت راهی را رفته که امام حسین و سلاله اش رفته اند پدر جان وصیت من به شما این است که به جوانان و نوجوانان بگوئید که راه ما را ادامه دهند ... مادر عزیزم شهادت من در راه اسلام و قران شاید جوششی برای جوانان بوجود آورد... خواهرانم سفارش می کنم که حجابتان را حفظ کنید بهترین زینت زن حفظ کردن حجابش می باشد ...

 

۹۴/۱۲/۰۲ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۱)

اصلا چیزی که میخام رو نیاورد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی